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The Law of Pleasures, What is sex to the women in their 40s

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venus talke

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Title : The Law of Pleasures (aka: Venus Talk )
Director : Kwon Chil-in
Writer : Lee Su-a
Stars : Uhm Jung-hwa(Shin-hye), Moon So-ri(Mi-yeon), Cho Min-su(Hye-yeong)
Production Co : Myung Films
Release Date : 2014.2
Storyline :
Movie Brochure : ‘The Law of Pleasures’ . . . . click to here more photos

Review:

The movie is about sex for women in their 40s, who is more beautiful than the flowers. It is trying to show image of the women in their 40s just as it is through three women, provocative housewife ‘Mi-yeon’ and single mom ‘Hye-yeong’ and Gold Miss ‘Shin-hye’. In Korea, old woman’s femininity is not accepted. In a sense, the movie is exceptional.

Korea is famous for its strong Korean housewives called ‘Ajummas’.In fact, the word Ajumma means uncultured married female, who have strong permanent hair and wear loose T-shirt. These Ajummas seems suspicious about ‘they are females.’, let alone look sexy. On the contrary, what a certain woman is called ‘mother’ is dissatisfactory. Because people often think mother is too holy to have sex. In other words, Ajumma is not female, and ‘mother’ should not be female. For this reason, existing movies and TV dramas did not express about sex for women in their 40s. Existing movies and TV dramas is set “woman is unfaithful” in order to talk it.

Looked at from that point of view, the best part of the movie is interpretation about women in their 40s. The movie said that sex is just ingrained and natural to women in their 40s.

Mi-yeon, wealthy housewife, talking about sex without cheating on her spouse. She said “I prepared breakfast for him every day for 20 years. And I bore him sons and conduct ancestral rites”. Sex is, as she say, all in the day’s work for her. Gold Miss Shin-hye, the main character, was perplexed inexorable dash by young man, but she grow to accept him. Later, Shin-hye told her friends “He is much young like my nephew, however, he is not my son” In other parts, Hye-yeong, who is feminine and girlish image, didn’t understand her boy friend, who did not want marriage. After all, she was scolded her friends as follows “Do you wanna remarry and do housework and have children again?” She replies laconically, “Why not?”

The movie does not stop there. It let us know sex is self-respect, which confirm their own existence, for women in their 40s. Therefore, housewife Mi-yeon angry with husband, who was suspected cheat on her, and cried. And Gold Miss Shin-hye mad and furious because what young man love is not her but her ability. And single mom Hye-young lost confidence after the surgery.

If we think director Kwon Chil-in’s film ‘Singles(2003)’ is about women in their 30s, it is quite interesting. ‘Singles’ is over 10 years old. Because of this, I think that if characters of ‘Singles’ grow elder, they change these images. I remember “Woman age of thirty. Now I was unsuccessful in career-wise and marriage. But maybe I’ll have better luck when I am forty”, from the the second part of ‘Singles’. In the movie ‘The Law of Pleasures’, they are still mess. However, they look like they grew and realize as a womankind.

The movie confirm self-esteem to aging women as follows “I’m still attractive as a woman.” I recommend the film to close friends or long term couples.

Cinematic Quality: 8 Stars
Entertainment Value : 7.5 Stars

 

영화정보 더보기

제목 : 관능의 법칙
감독 : 권칠인
각본 : 이수아
출연 : 엄정화(신혜), 문소리(미연), 조민수(혜영)
제작사 : 명필름
개봉년도 : 2014.2
주요줄거리 :

영화 팜플렛 : ‘The Law of Pleasures’ . . . . click to here more photos


리뷰:

관능의 법칙, 40대 여자들에게 성이란?

이 영화는 꽃보다 화려하게 피어나는 40대 여자들의 섹스에 대한 이야기를 다루고 있다. 도발적인 주부 ‘미연’, 싱글맘 ‘혜영’ , 골드미스 ‘신혜’ 세 명의 여자를 통해 40대 여성의 모습을 있는 그대로 보여주려는 시도를 한다. 나이든 여성의 여성성을 인정하지 않는 한국의 현 상황을 보면 색다른 시도라고 볼 수 있다.

한국에서 ‘아줌마’란 뽀글뽀글한 파머에 늘어진 옷을 입고 다니는 교양없는 유부녀를 뜻한다. 이 아줌마들은 섹시해보이기는커녕 여자인지조차 의심스러워 보인다. 반대로 누군가의 ‘어머니’로 불리는 것도 마뜩치 않다. 누군가에게 ‘어머니’란 존재는 너무나 고귀하고 성스러워서 결코 ‘섹스’ 따위는 하지도 않을 것처럼 보이기 때문이다. 다시 말하자면 아줌마는 여자도 아니고, 엄마는 여자여서는 안된다. 그랬기에, 기존에 영화나 드라마에서 40대 여성의 성이 정상적으로 그려지지 못했다. 40대 여자의 성을 얘기하기 위해서 필연적으로 ‘바람났다’는 설정이 들어갔다.

이런 관점에서 보자면 이 영화의 최대 장점은 40대 여성에 대한 해석이다. 영화는 40대 여성에게 섹스란 일상이며 자연스러운 것이라고 말한다.

부유한 주부 ‘미연’은 바람나지 않고도 섹스에 대해 말한다. 그녀에게 섹스란 일상이다. “20년간 매일 아침 밥을 차려주고 아들 낳아주고 제사 지내줬다”는 그녀의 대사에서 보듯이 말이다. 주인공인 골드미스 ‘신혜’는 원나잇 스탠드를 즐긴 젊은 남자의 거침없는 대쉬에 놀라지만 나중에는 받아들인다. 나는 네 이모 같은 사람이라며 질색을 하던 그녀가 친구들에게는 ‘그 애가 내 아들은 아니잖아’라고 말하기까지 하니 말이다. 한편, 여성스럽고 소녀 같은 혜영은 연애만 하자는 상대 남자를 이해하지 못하며 결혼을 꿈꾸기도 한다. 친구들에게 또 결혼해서 살림하고 애 낳고 싶냐는 핀잔을 듣지만. 왜 안되는데? 라는 대답을 한다.

영화는 여기서 멈추지 않는다. 40대 여성에게 성이란 자기 존재를 확인해주는 자존감이라는 사실을 느끼게 해준다. 그렇기 때문에 유부녀 ‘미연’이 나한테는 안되는데 그년한테는 되니?하며 우는 것이고, 자기의 몸이 아닌 능력을 사랑했다는 의심에 골드미스 ‘신혜’가 분노한 것이고, 싱글맘 ‘혜영’이 수술후에 여성성에 자신감을 가질 수 없었던 것이다.

권칠인 감독의 전작 ‘싱글즈(2003)’가 30대 여성에 관한 것을 다루었다는 것을 생각해보면 꽤 재미있다. 싱글즈가 만들어진지 딱 10년만이니까 싱글즈에 나온 여자들이 조금 나이든다면 이렇지 않을까 생각도 든다. 영화 싱글즈는 이런식으로 끝났던 거 같다. “여자나이 서른, 일도 결혼도 성공적이지 못한 싱글이다. 마흔쯤에는 뭔가 이루어지겠지” 관능의 법칙을 보자면 그녀들은 여전히 엉망진창이지만 분명 좀더 성숙했고, 여성으로 자각(?)한 거 같다.

나이들어 가는 여성들에게 ‘나는 아직도 여자로서 매력적이다’ 는 자존감을 확인시켜줄 영화다. 친한 동성친구끼리 혹은 혹은 오래된 연인끼리 볼 것을 추천한다.

Writing By Audrey park (audrey@moviescramble.com)


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